Van school naar klant (Howest)

Op dinsdag 7 mei werd mij gevraagd om eens op gesprek te gaan met 1 van de communicatie verantwoordelijken van bachelor richting, Idea & Innovation Management. Dat is van de vele opleidingen binnen de hogeschool, Howest.

Ze waren opzoek naar een persoon/bedrijf die kon helpen met de marketing van de ietwat minder bekende richting. Op die manier kwamen ze bij Stayon terecht. De bedoeling was om een advertentiecampagne op te bouwen die meer naamsbekendheid voorzag voor de richting en die tegelijkertijd ook reclame maakte voor de info dag op 29 juni.

Na een fijne samenwerking met mijn studiegenoot Noah Tanghe, hebben we een video weten te maken die alle doelen overtrof.

We hebben prachtige resultaten behaald zoals meer dan 160.000 totale weergaven over verschillende platforms. Ook genereerde we meer dan 2500 klikken op de advertentie waardoor we een mooie CPC score behaalde van 0,28. Achteraf bleek de infodag een waar succes, er kwamen heel veel mensen op af waardoor het academiejaar positief werd afgesloten voor de opleiding.

Benieuwd naar de video? Vind hem hieronder!